Hradec Králové – Po dlouhých letech byl v Hradci Králové uveden do provozu autobusový terminál. Město teď musí platit dopravci za zastavení na tomto novém autobusovém nádraží. Uvažuje se tedy o redukci spojů kvůli navýšení nákladů.
Hradec Králové – Po dlouhých letech byl v Hradci Králové uveden do provozu autobusový terminál. Město teď musí platit dopravci za zastavení na tomto novém autobusovém nádraží. Uvažuje se tedy o redukci spojů kvůli navýšení nákladů. „Výstavba terminálu se zpozdila a výrazně prodražila. Tomu se nedivím, protože je to stejné u všech ostatních veřejných investic. Méně známou skutečnosti je už fakt, že právě kvůli zprovoznění terminálu dopravci odvádí městu daleko větší poplatky než dosud,“ říká bývalý vicehejtman pro ekonomiku Vladimír Derner (Koalice pro Královéhradecký kraj).
Podle politiků Koalice pro Královéhradecký kraj začal uvažovat organizátor krajské dopravy o podstatné redukci autobusových spojů do Hradce, aby omezil dopad takto navýšených nákladů. Stavba terminálu, která s podporou evropských peněz měla zlepšit a zefektivnit veřejnou autobusovou dopravu, tak paradoxně vytváří ekonomický tlak na její omezení. „Vtírá se tedy otázka, jaký cíl touto investicí hradecká radnice sledovala. Pokud chtěla demonstrovat, že město si může dovolit i tak drahé stavby, rovněž přišla s dřívím do lesa. Po trojnásobném zvýšení daně z nemovitostí o tom nikdo nepochybuje,“ hodnotí situaci Derner. Nový terminál má dvě haly, které jsou zastřešeny speciální plastovou krytinou, aby chránili před nepřízní počasí. Cestující mají k dispozici bar, restauraci i moderní toalety. Podle Koalice pro Královéhradecký kraj je terminál komfortní, ale pokud ubudou spoje do Hradce Králové a dojde k jejich redukci, postrádá nové autobusové nádraží smysl. 12.9.2008 http://www.derner.cz/