KDU.breadcrumbs.homeAktuálně Monitoring 2009 Hradecký kraj chce provozovat parkování v garážích hejtmanství
Zpět

Hradecký kraj chce provozovat parkování v garážích hejtmanství

Přidáno 20. 1. 2012
Hradec Králové 10. března (ČTK) - Královéhradecký kraj chce převzít provozování parkování v parkovacím domě krajského úřadu do vlastní režie.
Hradec Králové 10. března (ČTK) - Královéhradecký kraj chce převzít provozování parkování v parkovacím domě krajského úřadu do vlastní režie. Dosud tam parkování provozuje soukromá společnost Atol. Kraj prý bude schopen parkovací garáže provozovat výhodněji. ČTK to dnes řekl náměstek hejtmana pro správu majetku Vladimír Derner (KDU-ČSL). Na případné změně provozování se však bude muset kraj také dohodnout s hradeckou radnicí.

Parkovací dům za několik stovek milionů korun vznikl z peněz kraje a města v roce 2007 při výstavbě nového sídla kraje. V garážích je 425 míst. Z toho 226 míst patří magistrátu a jsou vyhrazena rezidentům. Zbylých 199 míst je kraje pro parkování veřejnosti a úředníků. Hodina parkování na nich stojí 15 korun.

Bývalé vedení kraje uzavřelo na provoz krajské části s Atolem pětiletou smlouvu. Podle ní Atol kraji za 199 míst platí dva miliony korun ročně a hradí i provozní náklady, které podle Atolu činí přibližně 1,8 milionu korun. Zpětně Atol kraji pronajímá 50 míst pro potřeby úřadu za 1,5 milionu korun.

Atol se podle předsedy představenstva Dušana Čížka převodu provozování garáží na kraj bránit nebude. "Smlouva je pro nás nevýhodná. Loni jsme z provozování garáží vykázali ztrátu 561.000 korun," řekl Čížek.

"Ukončení smlouvy s Atolem chceme dohodou. Chceme o tom jednat i s městem. Kraj je schopen provozovat garáže tak, aby nebyl škodný kraj ani město," řekl Derner. Tvrdí, že náklady na provozování garáží krajem budou nižší než nyní ve správě Atolu.

Město svou část zahrnulo do takzvaného Integrovaného systému parkování (ISP), který na základě třicetileté koncesní smlouvy s městem zajišťuje Atol. Podle mluvčího magistrátu Václava Svobody by se při případné změně provozovatele muselo vzít v potaz, že městská část je ekonomicky provázána s ISP.

Derner a hradečtí lidovci patří ke kritikům parkovacího systému pod firmou Atol od jeho vzniku v roce 2007. Tvrdí, že parkování v Hradci Králové je předražené a Atol se snaží o maximalizaci zisku. Lidovci chtějí, aby město smlouvu s Atolem ukončilo nebo akcie Atolu od jeho vlastníka, stavební společnosti BAK, koupilo. Zrušení smlouvy s Atolem chtějí i hradečtí komunisté.

Z výnosů z parkovného má Atol ve městě postavit parkovací domy s nejméně 1000 míst. "Zisk Atolu jde zpět do parkovacího systému," řekl Svoboda. Radnice tvrdí, že sama by peníze na stavbu parkovacích domů získat nedokázala, a proto parkování svěřila soukromníkovi. Parkovací domy mají ulehčit auty přetíženému centru města.