Hradec Králové – Královéhradečtí lidovci se pustili do kritiky chování některých nepoctivých obchodníků a řetězců v Královéhradeckém kraji za jejich prezentaci povánočních slev. Slevy, které lákají zákazníky do obchodů, většinou neodpovídají skutečnosti a nakupujícímu nepřinášejí žádné finanční zvýhodnění.
Hradec Králové – Královéhradečtí lidovci se pustili do kritiky chování některých nepoctivých obchodníků a řetězců v Královéhradeckém kraji za jejich prezentaci povánočních slev. Slevy, které lákají zákazníky do obchodů, většinou neodpovídají skutečnosti a nakupujícímu nepřinášejí žádné finanční zvýhodnění.
„Někteří obchodníci a obchodní řetězce v našem kraji lákají zákazníky na různé slevy a výprodeje, ale když vejdete dovnitř, marně hledáte snížené ceny,“ kritizuje počínání obchodníků krajský radní Vladimír Derner. Souhlasí tak s europoslankyní Zuzanou Roithovou, která vyzývá Českou obchodní inspekci, aby provedla důkladné kontroly, zda se nejedná o klamání zákazníků.
Výrazné nápisy informující zákazníky o slevách a dalších výhodách, které nakupující získá, když utratí své peníze právě v tomto obchodě, jsou promyšleným marketingovým tahem prodejců. „Bohužel lidé často na tyto sliby slyší a nechávají se tak zlákat k nákupu, který by měl být výhodný a který by měl ušetřit jejich peněženky,“ říká krajská radní Miroslav Uchytil.
Povánoční výprodeje jsou běžnou záležitostí také v zahraničí. Na rozdíl od českých obchodníků si však nedovolí své zákazníky klamat. „Proč bychom měli doplácet na neseriózní chování našich obchodníků?“ uzavírá s apelem Derner a dodává, že dobré obchodní vztahy mezi prodejcem a spotřebitelem by měly být součástí moderního evropského trhu bez výjimky.
12.1.2009
http://www.derner.cz/