KDU.breadcrumbs.homeAktuálně Názory, rozhovory 2010 Rozhovor s Vladimírem Dernerem
Zpět

Rozhovor s Vladimírem Dernerem

Přidáno 27. 1. 2010
Ilustrační foto
Reportáž: RTA 26.1.2010 17:45 pořad: Host dne - Téma dne

S Vladimírem Dernerem o závadách, o průběhu reklamací prací, které se nepovedly na stavbě RegioCentra (budova Krajského úřadu) v Hradci Králové. 

Věra HOFMANOVÁ, moderátorka
--------------------
Hezké odpoledne. Tentokrát u mikrofonu vítám náměstka hejtmana Královéhradeckého kraje Vladimíra Dernera. Dobrý den.

Vladimír DERNER, náměstek hejtmana KHK /KDU-ČSL/
--------------------
Dobrý den.

Věra HOFMANOVÁ, moderátorka
--------------------
Pane náměstku, s vámi budu hovořit o závadách, o průběhu reklamací prací, který se nepovedly tady na stavbě Regiocentra v Hradci Králové. Které závady doposud byly zjištěny a jak se daří vykonavatelem prací tyto závady odstraňovat?

Vladimír DERNER, náměstek hejtmana KHK /KDU-ČSL/
--------------------
Takže je to pochopitelně velká stavba a s ní souvisí spousta problémů. Za nejzásadnější problém tady považuju tu skutečnost, že se zjevně nepodařilo kvalitně provést izolace nádvoří. Jsou zde i mnohé další problémy, různé trhliny v objektu. Je tu i problém vlhkých archivů a podobně. My jsme i ten kardinální problém, který my vnímáme a který nepovažujeme dosud za vyřešený, je problematika izolací nádvoří. Nám zatéká do objektu voda a velmi to stěžuje funkci úřadu.

Věra HOFMANOVÁ, moderátorka
--------------------
Regiocentrum je zhruba 2 roky staré, první závady se objevily asi po půl roce jeho fungování. Jak se tedy od té doby daří reklamovat tyto závady?

Vladimír DERNER, náměstek hejtmana KHK /KDU-ČSL/
--------------------
Problematika reklamací je v našem případě velmi obtížná z jednoho prostorného důvodu. Tato stavba byla pořízena na leasing, čili Královéhradecký kraj, který byť všechno platí, bohužel není majitelem tohoto objektu. Majitelem je firma Immorent a ta má uzavřenou smlouvu o dílo s firmou Skanska. Čili reklamace uplatňujeme prakticky prostřednictvím firmy Immorent, která je v Praze a i, řekněme, naše právní postavení v těchto vztazích je velmi slabé.

Věra HOFMANOVÁ, moderátorka
--------------------
Vy jste i z tohoto důvodu dali udělat znalecký posudek vlastní. Co by tento znalecký posudek měl vlastně ukázat a s jeho výsledky, jak chcete dál operovat?

Vladimír DERNER, náměstek hejtmana KHK /KDU-ČSL/
--------------------
V průběhu letošního roku byly provedeny první opravy izolací na nádvoří. My jsme přesvědčeni, že tato oprava nebyla dostatečná, z toho důvodu jsme objednali soudní znalecký posudek, který by měl být hotový do konce tohoto měsíce. A na základě těchto závěrů vyvodíme pochopitelně důsledky. Osobně předpokládám, že závěrem bude jednoznačné konstatování nevyhovujícího stavu těchto izolací a jsem toho názoru, že budeme nuceni rozporovat současnou situaci a vyžadovat rekonstrukci, generální opravu izolací na nádvoří.

Věra HOFMANOVÁ, moderátorka
--------------------
Ale že by se dalo hovořit o tom, že stavba za téměř 2 miliardy korun by se tímto mohla trochu cenově ponížit, to asi ne?

Vladimír DERNER, náměstek hejtmana KHK /KDU-ČSL/
--------------------
Máme uzavřenu leasingovou smlouvu, jak jsem řekl, to nás staví do právně docela slabé pozice. Nemáme nástroje, které jsou standardní při normální smlouvě o dílo. Takže veškeré věci jsme schopni vymáhat pouze soudně, nicméně i s ohledem na to, jak se věci vyvíjejí, se nám jeví, že patrně budeme muset přistoupit skutečně i k soudnímu vymáhání, například snížení ceny a podobně z jednoho prostého důvodu. Využití objektu v důsledku závad tedy je omezeno.

Věra HOFMANOVÁ, moderátorka
--------------------
A na závěr ještě, my teď natáčíme v době, kdy je všude zamrzlo, všude spousta sněhu. Myslíte, že ještě některé typy závad se objeví, až ten sníh roztaje, voda zase začne téct?

Vladimír DERNER, náměstek hejtmana KHK /KDU-ČSL/
--------------------
Ano, po skončení oprav izolací na nádvoří nastala obleva v prosinci a už nám tady teklo do podatelny opět, teklo nám do garáží. Mírný průsak zaznamenáváme i v současné době, ale dá se předpokládat, že v okamžiku, kdy všechno, co je nahoře, rozmrzne, tak ty největší problémy opět nastanou. A to je prostě situace, která je nepřijatelná. My požadujeme, abychom měli k dispozici objekt, který bude po celou dobu životnosti spolehlivě sloužit.

Věra HOFMANOVÁ, moderátorka
--------------------
Jak je vlastně dlouhá záruční doba všech těch prací, které byste rádi reklamovali?

Vladimír DERNER, náměstek hejtmana KHK /KDU-ČSL/
--------------------
Smluvená záruční lhůta ve smlouvě o dílo mezi firmou Immorent a Skanskou je 5 let, tedy považuji za důležité i tu skutečnost, že v okamžiku, kdy byly závady reklamovány, tak se lhůta záruční pozastavuje. Čili máme dost času na to, abychom si vymohli kvalitní opravy tohoto objektu.

Věra HOFMANOVÁ, moderátorka
--------------------
Děkuji vám za rozhovor.

Vladimír DERNER, náměstek hejtmana KHK /KDU-ČSL/
--------------------
Taky děkuju, přeju hezký den.

Věra HOFMANOVÁ, moderátorka
--------------------
A s vámi se těším zase příště na viděnou.

 
RTA 26.1.2010 17:45 pořad: Host dne - Téma dne